FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Klasy Pojazdów Kosmicznych
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Forum Dark Sith Clan [DSC] Strona Główna » ..::SITH::.. » Klasy Pojazdów Kosmicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Van Sin
ADEPT



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 11:50, 11 Gru 2006    Temat postu: Klasy Pojazdów Kosmicznych

Myśliwiec - mała, jedno- lub dwuosobowa jednostka przeznaczona specjalnie do walki. Jego głównymi atutami w walce są właśnie mały rozmiar oraz duża zwrotność.

myśliwiec szturmowy, bombowiec - myśliwiec przeznaczony specjalnie do ataków na większe cele - okręty, instalacje orbitalne czy obiekty na powierzchni planet. Jak na jednostkę tej klasy bardzo dobrze opancerzony, uzbrojony w wyrzutnie rakiet, torped, bomb lub innych pocisków, w porównaniu z innymi myśliwcami bardzo mało zwrotny.

myśliwiec przechwytujący - przeznaczony do niszczenia bombowców z dala od ich celów, a także do szybkich i niespodziewanych ataków na zgrupowania wroga. Bardzo szybki, zwrotny, najczęściej lekko uzbrojony i z minimalnym pancerzem.

myśliwiec eskortowy - przeznaczony do bezpośredniej ochrony większych jednostek lub konwojów, jego pierwszoplanową cechą jest zwrotność.

myśliwiec przewagi powietrznej - uniwersalny, przeznaczony do zwalczania innych myśliwców i zapewnienia własnej stronie panowania w przestrzeni.

Okręt - duża, uzbrojona jednostka, o przeznaczeniu zdecydowanie bojowym, zazwyczaj posiadająca liczną załogę - liczoną w dziesiątkach, setkach, tysiącach lub dziesiątkach tysięcy... klasyfikacja okrętów jest dosyć umowna, zwłaszcza że producenci często nazywają je niezgodnie z ogólnymi założeniami, aby nazwa wywierała większe wrazenie.

patrolowiec - zazwyczaj do 100 metrów długości, przeznaczony do działań wewnątrz jednego systemu gwiezdnego i do operacji przeciw piratom/przemytnikom.

korweta - długość 100 do 200 metrów, o ograniczonej autonomii działania, z reguły największy okręt mogący lądować na powierzchni planety. W porównaniu z większymi okrętami - mała, ale bardzo szybka i uniwersalna.

fregata - z reguły krótsza niż pół kilometra, przenoszaca do dwóch dywizjonów myśliwców. Przeznaczona do eskortowania konwojów i wspierania jednostek liniowych, czasem wyznaczana do samodzielnych zadań.

niszczyciel - klasa praktycznie nieistniejąca ze względu na szerokie rozpowszechnienie myśliwców, ponadto może być mylona z Niszczycielami Gwiezdnymi. Faktycznie jest to okręt przeznaczony do zwalczania fregat, korwet i jednostek podobnych im rozmiarami - dobrym i chyba jedynym odpowiednim przykładem jest tu krążownik typu Carrack.

krążownik - najbardziej pojemna klasa, grupująca jednostki od krążownika uderzeniowego aż po ISD. Okręty zdecydowanie autonomiczne, przystosowane do samodzielnego wykonywania wielu zadań, przenoszące ogromne liczby uzbrojenia różnych typów. Mogą działać samodzielnie - w otoczeniu niewielkiej grupy bojowej, lub też w linii składającej się z dwóch do kilkunastu ciężkich krążowników oraz eskorty.

pancernik - według tradycyjnej nomenklatury najsilniejsza jednostka bojowa, powolna i mało zwrotna, lecz o miażdżącej sile ognia i praktycznie nieprzebijalnym pancerzu. Okręty tej klasy budowano za czasów Starej Republiki i wtedy rzeczywiście były najsilniejsze. Później jednak, wraz z szybkim skokiem jaki dokonał się w dziedzinie budownictwa okrętowego, pancerniki okazały się przestarzałe i słabsze od większości współczesnych krążowników.

Transportowiec bojowy - Mały, zazwyczaj 20 do 50 metrów, nie klasyfikujący się jako okręt, jednak przeznaczony do zadań bojowo-rozpoznawczych.

transportowiec patrolowy (patrolowiec) - podobnie jak jego większy kuzyn, ma za zadanie patrolować systemy planetarne, ścigac przemytników oraz walczyć z piratami. Zazwyczaj szybki i dość dobrze uzbrojony - często w działa jonowe.

statek zwiadowczy - mała jednostka przeznaczona do badania i nanoszenia na mapy niepoznanych jeszcze systemów i planet. Od jednej do kilkunastu osób załogi, niezbyt szybki i dość słabo uzbrojony, wyposażony za to w bardzo dobre systemy wykrywania i warunki pozwalające załodze spędzić na pokładzie nawet do roku.

transportowiec szturmowy - Niewielki i dość mało zwrotny, jednak bardzo silnie uzbrojony i opancerzony. Przeznaczony do ataków na okręty i instalacje orbitalne, alternatywa dla bombowców.

Statek - Każda niebojowa jednostka, słabo lub wcale nie uzbrojona.

prom - przeznaczony do szybkiego przewożenia niewielkiej ilości ładunku bądź pasażerów, do służenia jako jednostka dyspozycyjna wyższych oficerów, może być także użyteczny w walce. W porównaniu z innymi statkami - silnie uzbrojony i generalnie bardziej skuteczny w ewentualnych starciach.

transportowiec/lekki frachtowiec - przystosowany głównie do przenoszenia ładunku w ilościach 50-200 ton, niewielki i zazwyczaj o bardzo słabych osiągach. Klasa bardzo popularna wśród przemytników, piratów i im podobnych, stąd zazwyczaj jednostki te są bardzo mocno zmodyfikowane - głównym celem jest tu osiągnięcie jak największej prędkości.

frachtowiec - każdy statek przeznaczony do przewozu dużej ilości ładunku - od setek do tysięcy, a nawet dziesiątek czy setek tysięcy ton. Z reguły ogromny, nieuzbrojony, powolny, mało odporny...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarthSenth
ADEPT



Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: ADMIRAŁ FLOTY SITHÓW

 Post Wysłany: Pon 19:40, 26 Mar 2007    Temat postu:

W czasach Starej Republiki większość pojazdów Sithów budowana była przez nich samych za pomocą planów znajdujących się w Holocronach. Tylko niewiele z nich budowanych było w niezależnych stoczniach. Jednak wszelkie ślady obecności Sith były skrzętnie maskowane. Wielu związanych z budową okrętów, po wykonaniu zadania cierpiało straszne koszmary, wielu umarło w tajemniczych okolicznościach.


Sith Speeder [Ścigacz]

Mały, szybki i niezwykle zwrotny Sith Speeder to osobisty pojazd do poruszania się po powierzchni planety. Wykorzystuje silnik zdolny do nagłych przyspieszeń, który pozwala osiągnąć bardzo dużą prędkość i mimo niej wchodzić w ostre zakręty. Ścigacz nie posiada sensorów ostrzegających przed przeszkodami. Sithowie miast tego używają Mocy, aby służyła im za taki system w czasie niebezpiecznej jazdy.

Podobnie jak sensory ostrzegawcze, tak i uzbrojenie nie jest na wyposażeniu Speedera. Darth Maul czy inni Sithowie oczywiście mogli uzbroić swój pojazd w blastery, lecz bardziej polegali na mieczu świetlnym i swoich szermierczych umiejętnościach.

Przed nadejściem Dartha Bane'a, Sithowie byli znani z dekorowania swoich ścigaczy mistycznymi znakami runicznymi i przerażającymi trofeami z odległych lat chwały. Nadawali swoim maszynom różne makabryczne nazwy. Darth Maul ochrzcił swój speeder imieniem "Bloodfin" (Krwawa płetwa) po spotkaniu ze szczególnie śmiercionośnymi drapieżnikami, zamieszkującymi wodną planetę na Odległych Rubieżach.

Ścigacz Maula wyposażony jest w funkcję "safe release". Polega ona na samoczynnej redukcji prędkości, gdy kierownica pojazdu zostanie nagle bez powodu wypuszczona przez kierowcę. Zapobiega to niekontrolowanym wypadkom, gdy kierujący nagle opuści pojazd, bądź zostanie oszołomiony.


Sith Infiltrator

Zbudowany na podstawie republikańskiego statku kurierskiego, produkcji Zakładów Stoczniowych Sienar. Sith Infiltrator to pojazd zwiadowczy dalekiego zasięgu. Został zbudowany specjalnie dla Dartha Sidiousa z myślą o podróżach po planetach Starej Republiki.

Sidious posiadał Sith Infiltratora, którego nazwał Scimitar i oddał swojemu uczniowi Maulowi, aby ten w sekrecie mógł lecieć tam, gdzie nakazywał mu jego Mistrz.

Infiltrator jest wyposażony w bardzo efektywny i niezwykle drogi przyrząd. Jest nim system maskowania oparty na kryształach Stygium, który umieszczono w kadłubie Scimitara, a który pozwala na niezauważalne opuszczanie planety. Było to bardzo potrzebne Maulowi i jego Mistrzowi z racji częstych, potajemnych misji poza Coruscant. System ten był znacznie doskonalszy od zwykłych republikańskich urządzeń maskujących. Powodował, że Infiltratora nie można było wytropić z dalszej odległości.

Podczas gdy dla innych Scimitar jest niewidoczny, on sam dzięki zestawom sensorów jest wyczulony na każdą nieprzyjacielską obecność - posiada supernowoczesny system namierzania. Wyposażony jest także w innowacyjny zestaw silników jonowych do poruszania się w przestrzeni kosmicznej. Silniki jonowe pozwalają osiągnąć zawrotną prędkość oraz dużą zwrotność. W tej dziedzinie nie ma sobie równych nawet wśród niektórych jednostek pokroju myśliwca.

Scimitar może przewozić do sześciu pasażerów. Na pokładzie swojego Sith Infiltratora Maul posiadał taki ekwipunek jak: bomby, miny, trucizny, narkotyki oraz różnego rodzaju uzbrojenie. Miał tam również narzędzia tortur, trzy sondy typu Dark Eye oraz swój Sith Speeder. Oczywiście nie mogło się obejść bez kapsuł awaryjnych.


Sith Battleship [Okręty wojenne]

Imperium Sith pod naciskiem Nagi Sadowa uderzyło w Starą Republikę. Wielka armada zaatakowała samo serce republiki - Coruscant. Transportowce i ciężkozbrojne krążowniki były tak udoskonalane, aby mogły stawić czoło najlepszym okrętom republikańskim. Chociaż w końcu flota Imperium Sith doznała porażki i tylko jeden niszczyciel zdołał uciec, to Okręty Wojenne Sith uważane były za najbardziej destrukcyjne i przerażające w galaktyce.

Nieco mniejsze, wolniejsze i bardziej niezgrabne od wrogich, okręty Sithów były zdolne do wyrządzania swoim oponentom ciężkich strat dzięki dwóm zestawom dział laserowych oraz wyrzutniom torped krótkiego zasięgu. Pancerz okrętów był tak potężny i wytrzymały, że Flota Republikańska, aby zestrzelić jeden taki okręt, musiała wysłać co najmniej sześć swoich. Nawet, gdy przewaga sił Starej Republiki była miażdżąca, Sithowie ciężko sprzedawali swoją skórę i niszczyli co najmniej jeden okręt wroga zanim sami polegli.

Imperium Sith straciło około setki okrętów w czasie inwazji na Starą Republikę. Wszystkie, za wyjątkiem okrętu flagowego dowodzonego przez Nagę Sadowa, zostały zniszczone przed zakończeniem wojny. Mroczny Lord poświęcił swą flotę, aby uciec podczas kontrataku Republiki. Jego okręt znajdował się pod monumentalną świątynią na Yavin IV przez tysiące lat. Dopiero Exar Kun przeszedłszy na Ciemną Stronę użył jej, aby odnaleźć okręt Sadowa. Ostatecznie Kun wykorzystał byłą jednostkę flagową swojego poprzednika, aby wydostać się z Yavina i wypowiedzieć wojnę Rycerzom Jedi.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Dark Sith Clan [DSC] Strona Główna » ..::SITH::.. » Klasy Pojazdów Kosmicznych
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group